Logo weekbladwestbetuwe.nl


De Oranjes lopen (na zelftest) alvast de polonaise
De Oranjes lopen (na zelftest) alvast de polonaise (Foto: De Oranjes / Joey)

Betuws EK-lied in top-10 Oranjehits

Het lied ‘Oranje dat is mijn kleur’ dat is gemaakt door De Oranjes uit Asperen is voor de derde week op rij opgenomen in de TOP10 Oranjehits op Digiplug, een lijst die wordt opgesteld op basis van het aantal streams en download bij radiostations.

Asperen - Het doel van de vriendengroep is dat het straks in het stadion klinkt: “We hebben een prachtige oranjezomer met het EK en straks ook de Olympische Spelen. We hopen alle supporters zeker in deze coronatijd het plezier te geven dat we zelf ervaren bij dit lied en de sporters te helpen aan succes.”, aldus zanger Rob namens De Oranjes. Het lied is al te beluisteren via Spotify, Digiplug en YouTube (lyrics video) en deze week verscheen zelfs de officiële videoclip.

Oldtimer- en artiestenbus
De Oranjes kochten een speciale oldtimer stadsbus die nu wordt omgebouwd naar supporters- en artiestenbus. Rob van Ooijen: “We kochten hem om met het gezin te gebruiken als camper, maar met het EK voor de deur moest hij eerst oranje gemaakt en hopen we straks ook de wedstrijden te bezoeken.” Afgelopen week werd de bus al ingezet bij de opname van de videoclip. “We rijden met de bus rond waarna er steeds mensen instappen en er even later oranje uitkomen. Hiermee willen we laten zien dat het liedje echt de oranjekoorts kan aanwakkeren”.

Basisschoolleerlingen doen een dansje
In de clip wordt ook een dans opgevoerd door kinderen van basisscholen in Asperen, Leerdam en Veenendaal. Het dansje komt na lancering op TikTok met de oproep aan meer kinderen en jongeren om hun eigen dans te maken om oranje te steunen. “We hebben dit jaar echt een goede lichting zowel in Oranje, Jong Oranje als bij de Leeuwinnen. Er is dus zeker een kans op succes. Wij zijn er in ieder geval klaar voor,” aldus Rob van Ooijen.

In één ruk binnen in de TOP 100 van Digiplug
Na lancering kwam hij binnen op plek 39. De Plug TOP 100 wordt samengesteld op basis van het aantal downloads en streams van de releases in het systeem van Digi Pluggen. Het laat de releases zien die afgelopen week het populairst waren onder 250 radiostations in Nederland, en die dus een grote kans hebben gedraaid te gaan worden. Van Ooijen: “Het is een goed teken dat het lied daar direct in de smaak valt, maar we willen meer. We hopen dat het liedje natuurlijk de internationals bereikt en dat het uiteindelijk ook in het stadion klinkt.”.

Opbrengst voor KWF en Oranje Fonds
De opbrengst van het liedje gaat naar een goed doel. “Dat wordt het Oranjefonds, of het KWF. We hoeven er zelf niet rijk van te worden. Het gaat ons vooral om het plezier en succes”, besluit Van Ooijen.

https://youtu.be/uHq0SXCMAI4

Meer berichten