Optimalisatie middels linkbuilding [aangeboden door linkbuildingmasters.nl]


Foto: Shutterstock
aangeboden door linkbuildingmasters.nl

Optimalisatie middels linkbuilding

Linkbuilding voor een zoekmachine optimalisatie moet met een goed beleid aangepakt worden. De zoekmachines hanteren namelijk veel regels en als je te spammerig overkomt, kan je juist dalen in je ranking. Het is dan ook te adviseren een professioneel bureau in te schakelen die dit voor je kan doen. Hoe kom je tot de ideale aantallen met betrekking tot je links? Wanneer een zoekmachine het idee krijgt dat je links opbouwt vanuit een gericht marketingperspectief waarbij een inhoudelijke bijdrage mist dan word je niet hoger geplaatst. Zo kun je kiezen voor het opbouwen van marketing links via bijvoorbeeld verzamelpagina’s, maar ook links met content plaatsen, dus waar je gericht een tekst schrijft wat over je website gaat. De links op de verzamelpagina’s: daar moet je niet te snel in zijn. Denk aan een paar links per week. Relevante content duurt ook een tijdje omdat het nou eenmaal even duurt voordat je een paar goede teksten hebt. Drie tot vier links met content lijkt een goed aantal per week.

 Zoekmachine optimalisatie

 Externe links kunnen in kwaliteit enorm verschillen bij zoekmachine optimalisatie. Backlinks moeten voor een goede optimalisatie op sites met een hoge autoriteit terechtkomen. De populariteit van de website straalt af op jouw website. Hoe hoger de ranking namelijk is, hoe meer waarde de link wordt. Er zijn bedrijven die tools hebben gemaakt om het algoritme van een zoekmachine uit te pluizen. Zo kan je bijvoorbeeld eens kijken bij MOZ. Let ook: het aantal links dat van 1 website naar jouw website gaat, telt ook maar 1 keer mee. 

 Relevantie van de links en van het onderwerp

 Een externe website moet aansluiten bij het thema van je eigen website: alleen zo word je als relevant gezien. Er zijn ook dofollow en nofollow links – voor een relevante externe website gebruik je een dofollow. Uiteraard moeten de teksten ook gaan over het onderwerp van je website en pas je hier SEO toe. Je zoekt zoekwoorden uit waar je op gevonden wil worden en zorgt dat dit in de tekst staat.

 Professionele begeleiding

 Je kunt een bureau inschakelen die dit allemaal voor je doet. Meestal weten de bureaus wat de nieuwste trends en ontwikkelingen zijn betreffende linkbuilding, waardoor alles altijd actueel blijft. Mocht je een bedrijf aanschrijven, dan kan je verwachten dat er eerst een uitgebreide analyse komt: wat zijn je belangrijkste pagina’s, hoe doe je concurrenten het en wat is je doel. Op basis daarvan wordt er gebouwd. Na enige weken kun je al resultaat zien – doordat je website hoger geplaatst wordt, krijg je meer traffic en meer leads. Je kunt ervoor kiezen om teksten zelf aan te leveren, maar vaak zijn er ook tekstschrijvers die voor jou de teksten kunnen schrijven.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden